Jõulud ja aastavahetus Koreas

Esimest korda ma ei veetnud jõule ja aastavahetust kodus koos perega. Kuna Koreas ei tähistata jõule nii suurelt kui Eestis, siis ei tekkinud siin isegi eriti jõulutunnet. Natukene kurb oli sellel ajal perest ja sõpradest nii kaugel olla, aga see-eest said jõulud ja aastavahetus ikkagi mõnusalt veedetud.

Mu pere on kristlik, aga jõule eriti ikkagi ei tähistanud. 24 dets tulid meile külalised ja siis me sõime pitsat, kana ja jäätisetorti. Õhtu ma veetsin oma toas, sest vanemad rääkisid külalistega juttu ja mul polnud seal teha midagi. 25 hommikul oli mu perel online kirikuteenistus, aga ma samal ajal sättisin end valmis Nora ja Elisaga kokku saama. Nora ja Elisaga käisime poodides, kohvikus bobat joomas ja sõime burgereid. Koreas ei ole peredel kombeks kinke anda nagu mujal, aga oma hostperelt sain ma ikkagi ühe kaisulooma.

Aastavahetusel saime ka Nora ja Elisaga kokku. Jõulude ajal me sõitsime linnaossa, kus Elisa elab, aga aastavahetusel tulid Elisa ja Nora minu kodu juurde. Me alguses plaanisime, et nad tulevad mu juurde ööseks, aga piirangute tõttu ei lubatud, mis oli veits nõme. Me käisime jälle kohvikus ja õhtuks sõime korea grill liha, mida tihti lubada ei saa, sest see natuke kallis. Ülejäänud aja me külmetasime õues, sest koroona tõttu ei tohtinud teised minu juurde tulla. Keskööl kuulas mu pere telekast palvet või midagi sellist, aga ma jälle ei ühinenud. Me tegime Elisa ja Noraga samal ajal videokõnet, et ikkagi uus aasta koos vastu võtta. Hommikul ma ärkasin kell 7 korraks üles, et ka sõbrannaga Eestis koos uus aasta vastu võtta. Päris lahe oli, et mul hakkas uus aasta 7 tundi varem kui kõikidel teistel Eestis :))

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started